קטגוריות
יום כיף סדנאות גיבוש

סדנאות בישול – יום כיף, יום גיבוש

מה הן סדנאות בישול? למי זה מתאים? האם יש סדנת בישול לשומרי כשרות? על שאלות אלו ועוד מידע ופרטים על הסדנאות המרתקות המועברות על ידינו – במאמר הבא.

סדנאות בישול
סדנאות בישול

אוכל הוא מרכיב מרכזי בחיינו. מי מאיתנו לא נהנה מאוכל טוב? העניין הוא שלא כל אחד יכול להכין את האוכל הטעים שהוא אוהב. בעבר הדרך היחידה ללמוד את אומנות הבישול הייתה לעבור קורס בישול מקיף ולעתים יקר. היום, כבר יש פתרון נפלא והוא סדנאות הבישול. בסדנאות אלה ניתן ללמוד מגוון דברים על עולם הבישול על ידי סדנה ניתן לשפר את יכולות הבישול בצורה נהדרת וגם ליהנות מחוויה של טעמים חדשים.  

סדנת בישול – למידה, הנאה וטעם

סדנת בישול היא תהליך חוויתי נהדר עבור קבוצות. היא כוללת למידה של הכנת מאכלים שונים, טריקים מגוונים בבישול וחשיפה לטעמים נפלאים כאלה שהם נוסטלגיים וכאלה שכלל לא הכרנו. סדנאות אלה מומלצות מאוד עבור גיבוש צוות בחברות שונות ומיועדות גם לקבוצות של אנשים המעוניינים לקחת יחד סדנה משותפת בתחום הבישול. 

אז מה לומדים בסדנת בישול?

בסדנת בישול לומדים מספר דברים חשובים בניהם:

  1. 1.טכניקה – כשזה מגיע למטבח, טכניקה היא אחד הדברים החשובים והבולטים ביותר. הטכניקה כוללת את צורות החיתוך השונות, טיפים ייחודיים הקשורים לתהליך הבישול ועוד.
  2. 2.שילוב חומרים – גם אם חשבתם שאתם יודעים בדיוק מה הולך עם מה וכיצד, בסדנה תוכלו ללמוד על שילובים חדשים של תבלינים (אולי כאלה שגם לא הכרתם כלל) ותיחשפו לשלל טעמים ושילובים.
  3. 3.הגשה – בסדנה נלמד כיצד להגיש את המאכלים ולצלחת אותם.

אילו סוגי סדנאות בישול יש?

בעולם סדנאות הבישול קיים מגוון רחב של סוגי סדנאות בחלוקה לתמות הבישול, סוגי המאכלים ועוד, נמנה מספר סוגי סדנאות בתחום זה:

  • אוכל עדתי – סדנה כזו תתמקד מאכלים עדיים שהרבה מאיתנו גדלו עליה. מאכלים שזכורים מהילדות שאמא או סבתא היו מכינות. ילמדו טכניקות בישול, תיבול, טיגון ואפייה המייחדים את הבישול העדתי, כך שתצאו עם סל כלים לבישול עדתי ספציפי או מגוון וגם עם ארוחה טעימה בניחוח נוסטלגי.
  • אוכל אסייתי – בשנים האחרונות הולך ונחשף  העולם המערבי וגם ישראל לאוכל האסייתי. המטבח האסייתי מגוון וכולל מגוון רחב של מאכלים בין המוכרים שבהם נמצא את הסושי, המוקפץ, העוף החמוץ מתוק ועוד מאכלים פחות ידועים. סדנת מטבח אסייתי מהווה היכרות עם מאכלים פחות מוכרים.
  • סדנת בשרים – סדנאות אלו מיועדות בעיקר לאוהבי הבשר שבנינו. בסדנה כזו לומדים כיצד לצלות בשרים בצורה מקצועית, לבשל בשר ואף לטגן. כך שבפעם הבאה שתצטרכו לצלות בשר תדעו בדיוק איך לעשות זאת. 
  • אוכל איטלקי – פסטות מוקרמות, פיצות ורביולי הם רק חלק ממה שיכול המבטח האיטלקי להציע. בסדנת אוכל איטלקי תלמדו להכין פסטה בעצמכם, להכין מגוון רטבים פשוטים וגם יותר מורכבים ותוכלו ליהנות מאוכל איטלקי משובח.

אני לא בשלן האם זה יכול להתאים לי?

בהחלט! סדנאות הבישול אינן רק למקצוענים. אולי ניתן לומר שרוב הסדנאות המצויות הן לאנשים שרוצים ללמוד דברים חדשים בעולם הקולינריה. המטרה של הסדנאות היא לספק טכניקות שונות הנוגעות לבישול, אפייה, צלייה ועוד.

האם זה מתאים לקהל הדתי השומר כשרות?

כמובן, מספקים מענה גם לקהל הדתי השומר כשרות, ומעבירים מגוון סדנאות עם אוכל כשר על מנת שכולם יוכלו ליהנות מחוויה משותפת וטעימה.

מי שטרח בערב שבת יאכל בשבת

אז לאחר שעמלתם ולמדתם כיצד להכין מספר מאכלים מעולים, הגיע הזמן להתרווח בשולחנות ולהתפנק בארוחה מעשה ידי השף של הסדנה שלכם. זהו פן נוסף של הסדנאות האלה, אשר כוללות גם ארוחה בסוף הערב כך שהמשתתפים בהן נהנים ומרווחים כפליים. מצד אחד הם לומדים טכניקות חדשות בבישול ומצד שני נהנים כולם מאוכל איכותי ומשובח.