קטגוריות
כללי

כיצד לבחור רהיטים לחדר הילדים?

עיצוב של חדרי ילדים מהווה משימה לא פשוטה כלל. עיצוב החדר צריך לשרת מספר מטרות. בראש ובראשונה צריך העיצוב לתת מענה לצרכים הבסיסיים ולטעמו של הילד אולם בו בזמן צריך העיצוב גם לקלוע לטעמם של ההורים ולהתאים לעיצובו של שאר הבית. כמובן שישנם גם היבטים מעשיים כגון שימוש בריהוט עמיד שאפשר לנקות בקלות, ריהוט שמאפשר שימוש מרבי בחלל החדר ויוצא באלו. אם נוסיף לכך את העובדה שהריהוט אמור ללוות את הילד מספר רב של שנים שבמהלכן הצרכים שלו משתנים באופן תדיר מקבלים משימה לא פשוטה שעשויה להדיר שינה מעיניהם של ההורים. הנה מספר טיפים מעשיים שיעזרו לכם לבחור רהיטים לחדר הילדים.

הגדרת הפעילות בחדר

חדרי ילדים הם החלל האהוב ביותר בבית ואנו וילדינו מבלים בהם שעות רבות. בדיוק בגלל זה חשוב מאוד להגדיר את צרכי הילד ואת הפעילויות השונות המתבצעות בחדר לפני שניגשים לחנות הרהיטים. ערכו רשימה של הפעילויות שמבצע ילדכם בחדר. זכרו שחדר הילדים אמור לשמש גם כחלל של מנוחה ושינה וגם כחלל של משחק, יצירה ואירוח.

אם החדר משמש יותר מילד אחד או שהוא משמש גם לצפייה בטלוויזיה, אלמנטים של ניצול מרבי של חלל החדר ישחקו תפקיד חשוב.

הגדרת התקציב ובחירת הרהיטים

אחרי שהגדרתם את הפעילויות שאמורות להתבצע בחדר ואת מגבלות חלל החדר תוכלו לעבור לשלב התקצוב. כדאי מאוד להחליט מראש כמה כסף ברצונכם להוציא ולעבוד בהתאם למגבלות התקציב. ערכו רשימה של רהיטים שהם הכרחיים ואי אפשר בלעדיהם ורשימה נפרדת של תוספות שתרכשו רק במקרה ויוותר לכם כסף עודף. כך תגיעו לחנות הרהיטים ממוקדים כשברשותכם רשימה מדויקת של רהיטים, אנו ממליצים קודם לבדוק ברשת חנויות איקאה, הצרכים שעליהם לענות עליהם והתקציב שברשותכם. במקרה והתקציב שלכם אינו מאפשר רכישת רהיטים חדשים, אפשר בהחלט גם לשקול חידוש וצביעה של רהיטים ישנים. לגבי הרהיטים עצמם, כאשר מדובר ברהיטי ילדים תמיד צריך לקחת בחשבון גם את הצד המעשי. אפילו הילדים הממושמעים ביותר זקוקים לרהיטים עמידים שניתן לנקות בקלות. הישמרו מרכישה של רהיטים אופנתיים שלא יחזיקו מעמד ושלא ניתן לנקות בקלות וחשבו תמיד לטווח הארוך.