קטגוריות
טיפים כלכליים

כיצד לחסוך כסף רב בתשלום המס?

במסגרת עבודתי כרואה חשבון, הנני נתקל בחוסר ידע ובשאלות רבות החוזרות על עצמן ואשר יש ליתן להם פומבי.

ניתן להגיע לחיסכון של עד 60% מההוצאה  באם נדע לדרוש הוצאות רבות אשר יהיו מותרות למס הכנסה ואף לביטוח לאומי.

דוגמאות להוצאות שניתן לדרוש בדו"ח למס הכנסה :

  1. עסקים רבים עובדים מהבית. עסקים אלו יכולים לדרוש הוצאות רבות הקשורות להחזקת הבית כגון ועד בית, טלפון, חשבון, ארנונה, דמי שכירות , פחת ,אינטרנט, עובדת משק בית ועוד – הוצאות אלו יותרו  בשיעורים מסויימים וחלקן אף במלואן וזאת  בנסיבות העניין .
  2. במסגרת העסק ניתן לדרוש הוצאות אשר לא רשומות על שם העסק ישירות אלא על שם בעל העסק . הוצאות אלו לרוב יכללו שיחות מהמכשיר הנייד, רכב פרטי של בעל העסק (כשהרכב משמש את בעל העסק לעסקו) ,מתנות ללקוחות או ספקים וכיוב' .
  3. השתלמויות וקורסים שעובר בעל העסק- באם ניתן להוכיח כי בתחום עיסוקו, כמו כן קורסים והשתלמויות של עובדים אשר ממומנים ע"י המעסיק .
    לצורך המחשה : בעל עסק בתחום המוסכים יכול לעבור קורס בתחום מכונאות הרכב וקורס זה יוכר לו כהוצאה , עם קצת יותר מעוף ניתן למצוא קורסים נוספים  שיותרו כהוצאה ויתרמו לבעל העסק במובן זה או אחר: למשל, קורס בשיווק , השתלמות מקצועית בחו"ל, כנס מקצועי באילת , תערוכות וכיוב' .
    יודגש כי כאשר ההשתלמות, הכנס או התערוכה נמצאים בחו"ל ניתן לדרוש הוצאות נלוות לארוע כגון : טיסות, הוצ' שהייה בבתי מלון, אש"ל וכו' .
    במקרים מסויימים ניתן לדרוש חלק מהוצאות אלו גם ללא חשבוניות.
  4. הוצאות כיבוד במקום העסק וכן ביגוד  (לא רק מדי עבודה) שבעבר לא היו מותרים כהוצאה, הותרו לאחרונה ,במגבלות מסויימות, כהוצאה (שיעור ההוצאה שתותר 80% ).

הרשימה מוגשת כשירות אינפורמטיבי לציבור, מפאת קוצר היריעה  הרשימה הנ"ל הינה חלקית ואין להסתמך עליה ללא התייעצות עם מומחה.