קטגוריות
כללי טיפים כלכליים

טיפים להצלחה בפסיכומטרי

טיפים להצלחה בבחינה הפסיכומטרית:

עוד לפני הקורס:

א. בחינת האפשרויות הקיימות ורישום מוקדם או "סוף מעשה במחשבה תחילה":

חשוב מאוד לבחור את הקורס הפסיכומטרי בהקדם האפשרי בכדי לאפשר זמן מספיק להכנה טובה בבית עוד לפני תחילת הקורס. בדקו מה כל אחד מציע (אתם גם יכולים לקרוא קודם איך לבחור קורס פסיכומטרי) והרשמו בהקדם. כך תקבלו גם את החומר הבסיסי אותו צריך ללמוד וגם גישה לאתרי האינטרנט של המכונים השונים המאפשרים תחילת למידה עצמאית.

ב. עבודה מעמיקה על הבסיס המתמטי או "מה אמרת?, לוח הכפל?!":

במהלך הקורס הפסיכומטרי ובמהלך הבחינה כמובן, יש צורך בעבודה מהירה מאוד, גם בחלק הכמותי. חשיבותו של הידע הבסיסי – לוח הכפל, טבלת החזקות והמשפטים בגיאומטריה לא תסולא בפז. ידע שווה יכולת שליפה מהירה שמקצרת תהליכים וחוסכת זמן. חשוב לציין שבכיתה ובכלל במהלך הקורס עצמו (גם בבית!) אין כמעט זמן לטובת למידה זו ולכן חשוב לעשות זאת עצמאית עוד לפני הקורס.

ג. קריאה באנגלית או "!Candy can do it"

לקורסי הפסיכומטרי באשר הם יש בעיה מובנית. הם קצרים. מי שיספר לכם סיפורים על איך שהוא יכול ללמד אנגלית תוך חודשיים וחצי הוא שרלטן במקרה הטוב. האמת ה"מרה" היא שלימוד אנגלית הוא עניין של תרגול ארוך ומייגע, החל מכיתה ג' בערך. את מה שכן אפשר לעשות ושנבדק על דורות של תלמידים ניתן לסכם בשלוש מילים: לקרוא, לקרוא ולקרוא. תתחילו ברמה נמוכה יחסית ותעלו כשנהיה לכם קל. אמנם לא תהפכו לשייקספיר אבל לכל הפחות תשפרו את מהירות הקריאה שלכם ואת אוצר המילים. שלא יהיו טעויות, מדובר על שעה לפחות בכל יום!

במהלך הקורס:

א. תרגול בתנאים דומים ככל האפשר למצב האמת או "קשה באימונים, קל בקרב":

סיסמותיו הישנות והטובות של צה"ל מזמן לא נראו רלוונטיות כל כך. מצד אחד כמובן, אם תעבדו קשה בהכנה לבחינה יהיה קל יותר בבחינה עצמה. שיעורי הבית שהמדריך נותן מבוססים על ניסיון ואין ספק שתרגול, כמאמר הפתגם, אכן מביא לשלמות. שנית ככל שתתרגלו באופן שדומה למצב האמת, דהיינו בזמן קצוב, בתנאי שקט (לא לשמרטף במקביל), וברצף (בלי לקפוץ לרגע למקרר או לשנייה למזווה) כך תתרגלו לעבוד בצורה זו גם בבחינה.

בבחינה עצמה:

א. הגעה קצת לפני הזמן או איסוף מודיעין לפני המבחן:

יום הבחינה הוא יום קשה ומלחיץ ללא ספק ועל ההתמודדות עם הלחץ בבחינה אפשר לדבר במשך שעות ארוכות. עם זאת יש כמה דברים קטנים שיכולים לעשות את ההבדל ובגדול. הגעה למוסד בו מתקיימת הבחינה כחצי שעה לפני תחילתה מורידה פלאים את מפלס המתח, שכן היא מאפשרת לנו להכיר את הסביבה קצת טוב יותר; האם אני נמצא ברשימה על דלת הכיתה המיועדת?!, איפה זה בכלל בניין גילמן/טבע/מדעי היהדות?!, איפה נמצאים השירותים הקרובים?! ועוד ועוד. מה גם שכניסה לכיתה בראש הנבחנים עשויה לאפשר מקום ישיבה "טוב" יותר, קרוב לדלת (ניתן לצאת מהר יותר) או בשורה הראשונה (אי אפשר לראות את ה"מלחיצים").

ב. שתייה ואוכל או "הצבא צועד על קיבתו":

חשוב לדעת! האוכל והשתייה הם הדלק עליו פועל המוח שלנו! אם נדמה את גופנו למכונית אזי בלי האוכל והמים יהיה לנו קשה להגיע ממקום למקום ובפרט להצליח בבחינה… אז נכון, לא מומלץ לנשנש פלאפל בתוך חדר הבחינה, ועדיף להימנע ממשקאות ממותקים ומוגזים אבל מים בבקבוק עם פקק ספורט ואיזה חטיף אנרגיה בסביבות הפרק החמישי או השישי יתקבלו בברכה.

ג. הפסקות יזומות או "Take Five":

אין צורך ללכת לישון לחצי שעה (ולפספס פרק שלם) אבל כל אחד ואחת יודעים מה נקודות החוזק והחולשה שלהם לאחר קורס ארוך וממצה. לכן ניתן לקחת דקה שתיים של הפסקה בפרק מסוים בו אתם חזקים או חלשים במיוחד. לדוגמה, אם אתם ילידי ארה"ב וברור שאת פרק האנגלית תסיימו בשבע עשרה דקות וחצי, ניתן לקחת שם שתיים שלוש דקות הפסקה לניקוי הראש. כך גם אם אינכם יודעים אנגלית בכלל, אחרי 22 דקות אפשר לעצור לרגע, לנשום עמוק ולאגור כוח לפרקים הבאים.

אחרי הבחינה:

א. אפשר להירגע או "תן לשים ת'ראש על דיונה":

לא משנה איך הלך, אם הלך, ולאן הלך, הבחינה הסתיימה? כרגע אין שום דבר שתוכלו לעשות כדי לשנות את מידת ההצלחה שלכם. קחו יום הפסקה מכל הדאגות, תנשמו עמוק והרגעו. מומלץ בחום ללכת לים/ ללכת לסרט/ לשקם את חיי החברה שלכם. אם הלך טוב, מצוין! ואם הלך רע, אתם תדעו זאת רק בעוד חודש בערך אז למה לדאוג עכשיו?! מקסימום, תמיד ניתן לעשות עוד מבחן.

בהצלחה!