קטגוריות
יום כיף

ארגון ימי כיף לקבוצות

ארגון ימי כיף לקבוצות – כך תעשו זאת נכון

הישראלי הממוצע עובד למעלה מ-160 שעות מדי חודש. את שאר זמנו הוא מקדיש למשפחה, לסידורים, לקיום אורח חיים יום יומי, וכמובן לשינה מתוקה. אז אם כבר הגיע העת לארגן יום כיף במסגרת משפחה, קבוצה, עבודה או כל מסגרת שהיא, בואו נדאג לעשות את זה כמו שצריך… להלן מספר טיפים לארגון יום כיף מושלם – יצאנו לדרך…

מספר כללים מנחים יסייעו לכם בסיכויי ההצלחה של יום הכיף המתוכנן. עבדו לפיהם, והדרך להנאה שלכם ושל חברי הקבוצה, קצרה מאי פעם:

המכנה המשותף

לא תמיד אפשר "לפגוע" בדיוק בטעם של כלל חברי הקבוצה. כל אחד והדברים שגורמים לו הנאה בחיים. מצד שני, אם תצליחו לקלוע לטעם הרוב, המיעוט ייסחף עם כולם. זה מוכח ובדוק. אז רחרחו ובדקו, התייעצו ושאלו, בררו וקבעו. זכרו שהצלחתו של כל יום כיף תלויה בהנאה של כלל המשתתפים. נסו להימנע מהנטייה האנושית לראות דברים רק דרך העיניים של עצמכם. כלומר, אם סנפלינג מרגש אתכם, אל תצאו מנקודת הנחה שכולם ייהנו מפעילות זו. בחרו משהו עם פחות סיכון שיצוצו מתנגדים לו… למשל טיולי טרקטורונים.

יצירת ערך מוסף

החלק הקשה של הארגון הוא יצירת אותו משהו שישפיע על האנשים גם לאחר תום יום הכיף. אותו ערך מוסף מגבש, מאחד, שינצור את החוויות מאותו היום, וימנע מהם להישכח בין שלל האירועים שעובר כל אדם. ימי כיף ישנם בשפע, אבל רק אלו בעל הערך הייחודי נשארים בזיכרונות לאורך זמן. לדוגמא – טיול סגווי. מכירים את כלי התחבורה החדיש והמלהיב הזה? אם לא, כדאי שתכירו. שני גלגלים (צד לצד, בניגוד לאופניים), מהירות של סביב 25 קמ"ש, בטוח ויציב, ובעיקר – יוצר טיול אורבני/טבע נפלא ומיוחד. רעיון מצוין ליום נהדר שכולם ייהנו ממנו.

אף אחד לא נשאר בחוץ

מארגני ימי גיבוש המחפשים, ובצדק, יום שכולם יתלהבו ויזכרו, נוטים לבחור פעילויות אתגריות במיוחד, מלאות אדרנלין, מהירות, גובה וכו'. אין פסול בכך, מצד אחד, אך מנגד, חשוב לזכור – רבים האנשים שרק מחשבה על פעילויות מהסוג הזה, גורמת להם להיות חיוורים וללב שלהם לדפוק 200 פעמים בדקה. חשוב לוודא בכל דרך לפני בחירת אופי הפעילות – כולם משתתפים. אם אחד בחוץ, כולם בחוץ! דעו וזכרו – היעדר השתתפות אפילו של אחד מחברי הקבוצה, עלול לגרום לתסיסה ופילוג לאורך זמן. תחושת אי השייכות עלולה לגרום לכך ששכרכם ייצא בהפסדכם. בחרו בפעילות שאין חשש לגבי חוסר היענות מאחד המשתתפים – שייט קאייקים למשל, אחד הקונצנזוסים המוצלחים בתחום ימי גיבוש. שוטו אל המרחקים בשירה וחיוך, והיו שקטים עם הבחירה החכמה שלכם.

גיוון

דאגו שביום הכיף שלכם תהיינה מספר אטרקציות ופעילויות שונות, ולא רק אחת. "ניהול סיכונים", מכנים זאת בעולם הכלכלי. כך כולם ימצאו את הטוב שלהם, ואף אחד לא ירגיש כבול. לדוגמא – בחרתם ביום משימות, תחרויות ואתגרים בחיק הטבע? נהדר. שלבו כמה שיותר משחקים ואתגרים. פנקו את החבר'ה בארוחת צהריים. שלבו מוסיקה קצבית ותנו לחברים להשתולל ולשיר. הביאו אומן אורח (סטנד אפיסט, אמן חושים וכו') שיעניק הפוגה קומית נינוחה. ועוד שלל דוגמאות לפעילויות רב גונית, שבה כל אחד מוצא את הנישה שלו.

אל תיפלו ב"קטנות"

ארגנתם יום כיף מלא פעילויות ואטרקציות? נפלא. אל תתנו לדברים הקטנים להרוס לכם. מגוון ימי כיף מוצלחים נופלים בגלל דברים שכל כך פשוט לחשוב עליהם, ועוד יותר פשוט לדאוג שיהיו. אוכל, שתייה, צל, חימום, ציוד וכו'. כמה קטנים, ככה חשובים.

עלויות

ניהול תקציב הוא עניין קריטי גם כאשר מדובר בארגון סדנאות גיבוש וימי כיף. נסו, עד כמה שניתן, להימנע מדרישת תשלום, אפילו סמלי, מהעובדים או חברי הקבוצה. הדבר עלול ליצור מירמור ולהשאיר טעם רע. אם צריך להחליף פעילות יקרה בזולה יותר, עדיף. דוגמאות לפעילות שאינה דורשת תקציב גדול יש בשפע, ביניהם טיולי סוסים נהדרים בחיק הטבע או חופי הים, טיולים רגליים בארצנו היפה ועוד.

בהצלחה!