קטגוריות
הלוואות ומשכנתאות

מה ההבדל בין הלוואות לכל מטרה והלוואות רגילות?

נראה כי כיום מגוון ההלוואות הקיימות בשוק הבנקאי גדול יותר מתמיד. מרבית המוסדות הבנקאיים מפרסמים באתרי האינטרנט שלהם ובתקשורת הלוואות של אשראי ברגע, או הלוואות לכל מטרה. נשאלת השאלה מהן ההלוואות הללו, מה ההבדל ביניהן ובין הלוואות רגילות ומתי כדאי לקחת אותן. במאמר זה נערוך מספר השוואות קצרות בין הלוואות לכל מטרה ובין הלוואות רגילות.

ההבדל בין הלוואות לכל מטרה והלוואות

מהי הלוואה לכל מטרה?

הלוואות של אשראי ברגע, או הלוואות לכל מטרה הן הלוואות שבדרך כלל מתבססות על היסטורית היכולת הכלכלית של כל לקוח בנק. הלוואות שכאלה יכולות לנוע בסכומים של בין אלפי שקלים ועד לכמאה אלף שקלים. הלוואות לכל מטרה ניתנות ללא צורך בערבים ומרבית המוסדות הבנקאיים אף מאפשרים ללקוחותיהם לבצע את תהליך לקיחת ההלוואה דרך אתר האינטרנט שלהם וללא צורך בתיווכו של נציג שירות מטעמם.

מהו ההבדל בין הלוואה לכל מטרה והלוואה רגילה?

במרבית המקרים, הלוואה לכל מטרה היא הלוואה הנושאת ריבית מעט גבוהה יותר.

ההלוואות המסורתיות, אלו הדורשות ערבים או אישור של פקיד בנק, הן עדיין משתלמות יותר מבחינת הריבית ותנאי ההחזר. אם ניקח לדוגמה הלוואות לסטודנטים נראה כי תנאי ההחזר שהם מציעים ללווה טובים בהרבה, גם מבחינת הריבית וגם מבחינת תנאי ההחזר מאלו של הלוואות לכל מטרה.

מתי כדאי לקחת הלוואה לכל מטרה?

היתרון הגדול של הלוואה לכל מטרה הוא הזמינות והמידיות שלה והעובדה כי היא אינה מצריכה שימוש בערבים. כאשר זקוקים לכסף בצורה מיידית, לצורך מימוש דיל של הרגע האחרון לחו"ל, או עקב מצב חירום רפואי, העובדה כי ניתן לגייס עשרות אלפי שקלים בצורה מיידית יכולה לסייע מאוד.
הלוואות לכל מטרה גם לא מצריכות בדרך כלל שימוש בערבים, מה שמקל מאוד על התהליך ומונע מצבים לא נעימים שבהם צריך לגשת למשפחה ולחברים ולחפש מי שיהיה מוכן לחתום על הערבות.

לסיכומו של דבר, ניתן לומר כי הלוואה לכל מטרה היא נוחה מאוד מבחינת הזמינות והקלות בה היא ניתנת אולם יש לבדוק היטב עד כמה אחוזי הריבית שהיא נושאת גבוהים מאלו של הלוואות רגילות שניתן לקבל.