קטגוריות
אינסטלטורים

שאיבת מים ממקלטים

שאיבת מים ממקלטים – לא נותנים מקלט לשיטפונות

שאיבת מים ממקלטים לא נעשים ביום יום, אלא רק כאשר הם מוצפים במים או במי ביוב. בימים כתיקונם המקלטים משמשים אותנו כפתרונות אחסון יעילים במיוחד. המקלטים משמשים לנו מקלט נוח עבור חפצים גדולים או פריטים שונים, אשר אינם דרושים לנו מידי יום. במקרים רבים, אנו שוכחים מהחפצים הללו, אשר דרושים לנו מפעם לפעם, ובמקרים שכיחים עוד יותר, שוכחים מהי המטרה העיקרית עבורה נבנה המקלט.

המקלט, חייב להיות שמיש גם לעיתות חירום לא פחות מאשר השימוש היומיומי כמחסן. בכדי לקבל את המרב מהמקלט שלנו, אנחנו חייבים לתחזק אותו באופן ראוי כדי שיביא לנו תועלת במידה ונזדקק ביום מן הימים, וכמובן, נמנע את הרס החפצים שבתוכו כתוצאה מרטיבויות וריקבון.

טפטופי מים בתוך המקלט – בזבוז מים

מכירים את הטפטוף הקל הזה, המלווה אתכם מרגע היציאה ממעלית הבניין או הכניסה אל הבניין? ברוב המקרים, אנחנו נוטים שלא לשים לב אליו ולחשוב שזה סתם עוד טפטוף קל ובלתי מזיק, כזה המאפיין, בדרך כלל, מקלטים ישנים. ההנחה הזאת הינה נכונה באופן חלקי בלבד. אומנם מדובר בתופעה המאפיינת מקלטים ישנים, אך אין זה אומר שזוהי תופעה בלתי מזיקה. שאיבת מים ממקלטים, היא פעולה נדרשת במקרים אלה, גם אם זאת נשמעת בעיה קלה במיוחד.

טפטוף זה, היוצר רטיבות קשה במקלט, עלול ליצור רטיבויות ומצבים של התחמצנות האוויר והחפצים הנמצאים בו. אותן תופעות חמצון, עלולות לעקל את החפצים וליצור בהם פגמים, כמו, חלודה, חורים וריחות רעים, אשר יוציאו אותם מכלל שימוש. אינסטלציה מבצעים עבודות שאיבת מים ממקלטים ובדיקת מקלטים ישנים, למניעת תופעות אלה. יש לבחון צורך של שאיבת מים ממקלטים, במיוחד במקלטים ישנים, ובמיוחד באלה, אשר לא התבצעה בהם בדיקה מעולם.

חשיבות בקרת המקלטים, חייבת להתבצע מתקופה לתקופה אבל קשה מאוד למצוא בתי משותפים ובתי דירות המבצעים אותה, וזאת מאחר שהמודעות לכך היא כל כך נמוכה. לעומת זאת, קל מאוד למצוא בניינים ובתים משותפים, בהם לא התוצאה שאיבת מים ממקלטים ו/או בדיקת צנרת המקלט מעולם מעבר לסיום בנייתו.

מניעת התפשטות מחלות וזיהומים עקב רטיבות במקלטים

מעבר ליכולת איבוד החפצים וההרס שלהם, רטיבות ולחות במקום דחוק ואטום כל כך כמו מקלט עשוי להביא לסכנה חמורה של התפשטות מחלות בקרב השוהים בבניין גם אם אינם נכנסים אל תוך הבניין. חרקים ומקקים הידועים כשוהים ומתרבים בקרב מקומות חשוכים ורטובים כמו מקלטים, מפיצים מחלות ובקטריות ועלולים להגיע לביקור גם בדירה הפרטים שלכם. ביצוע עבודות שאיבת מים ממקלטים, למניעת התקלה או לפחות בקרת צנרת המקלט היא מתבקשת למניעת הסכנה הזאת.

אחת הסכנות הקריטיות יותר, עקב אי שאיבת מים ממקלטים, עשויה לבוא לידי ביטוי בעת השהיה בתוך המקלט ושימוש במערכת הצינורות שלו. בעת חוסר שאיבת מים ממקלטים וחוסר תחזוקה ובקרה נאותה, השימוש במים ובבית השימוש במקלטים, הינה אסורה בהחלט ובדיקת מערכות אלה במצבי חירום, היא כמעט בלתי אפשרית – אם בכלל. אינסטלציה מבצעים שאיבת מים ממקלטים ובדיקת צנרת בבתים משותפים, לביטחונכם ולמען השקט הנפשי שלכם.

השפעת רטיבויות המקלט על הצנרת הביתית

גם אם אתם לא מאלה החוששים ממצבים של מלחמות וגם אם אתם לא נמנים עם הדיירים המאחסנים את החפצים שלהם במקלט, חשוב שתהיו מעודכנים כי כל תקלה ונזק במערכת הצינורות של המקלט, תשפיע תוך זמן מסוים גם על הצנרת הביתית שלכם. לא יתכן מצב, בו חלק אחד מתוך מערכת צינורות הינו פגום ואינו משפיע על חלק אחר שלה. על כן, חשיבות הטיפול בצנרת גם למען ביטחונכם ואיכות המים בביתכם הפרטי, אינו מוטל בספק. שאיבת מים ממקלטים ובקרת הצנרת במקלט, הוא צורך בלתי נמנע, לפעילות הצנרת התקינה והיגיינה בבתי הדיירים עצמם.