קטגוריות
טיפים כלכליים

שיפוצים במקום דירה חדשה

רוצים להתגורר באזור המרכז? אין לכם מספיק כסף לרכוש דירה חדשה? הפיתרון, עבורכם, הוא אחד: שיפוצים. בשנים האחרונות, תחום השיפוצים במרכז תופס תאוצה רבה. והתוצאה? בתים ישנים, שנראים לא פחות חדשים, חזקים ומודרניים מבניינים שנבנו בתקופה האחרונה.

למה נערכים שיפוצים רבים במרכז?

איזור המרכז הוא האזור המיושב ביותר בישראל. הוא מתפתח ונבנה בקצב מהיר, ותוך חודשים נבנות בו שכונות מגורים יוקרתיות, 'יש מאין'. לכן, בעלי הבתים או הנכסים הישנים יותר (אשר קיימים עשרות שנים) מרגישים שהם נותרים מאחור, ובוחרים לשפץ את הנכסים שברשותם.

סיבה נוספת שיכולה להסביר את הכמות הרבה של השיפוצים במרכז היא ההתפתחות בתחומי הנדל"ן. איזור המרכז מושך אליו אלפי תושבים חדשים, חלקם צעירים. הביקוש הגבוה לדירות מביא לעלייה מאסיבית של מחיריהן, ורבים מהאנשים לא יכולים להרשות לעצמם לרכוש דירה במחיר אסטרונומי. תחת זאת, הם בוחרים לשפץ דירה קיימת, בעלות נמוכה הרבה יותר.

סוגי השיפוצים שמתבצעים במרכז

מדוע יש לשפץ בתים? הסיבה הראשונה היא שבתים מתיישנים. התיישנות זו גורמת להתכלות הבתים, וזו עלולה לפגוע בכל חלקיהם: במערכות התשתית שבהם (ביוב, אינסטלציה, חשמל) ואף במבנה עצמו (קירות ורצפה למשל).

מלבד זאת, במקרים מסוימים בעל המבנה רוצה לערוך בו שינויים קיצוניים. בין השינויים האלה ניתן למנות את הרחבת המבנה, הוספת יחידות דיור, שינוי במבנה החדרים, וכמובן- חידוש המבנה (לדוגמא: הוספת מערכות תאורה).

מי מבצע שיפוצים במרכז?

הדרישה לשיפוצים במרכז בשנים האחרונות הביאה להקמת חברות שיפוץ רבות. לכן, אדם הרוצה לשפץ את הנכס שבבעלותו יכול לפנות לאחת החברות האלה ולבדוק אם תחום פעילותן מתאים לעבודה שהוא מעוניין לבצע.

אפשרות נוספת העומדת בפני בעל הנכס היא לפנות לקבלני שיפוץ פרטיים, אשר עובדים עם פועלים קבועים ומבצעים פעילויות שונות.

כיצד לבחור חברה לשיפוצים במרכז?

כאמור, ישנן חברות רבות וקבלנים לא מעטים אשר מתעסקים בשיפוצים במרכז. כשבוחרים חברת לשיפוצים במרכז, יש לבדוק את האמינות שלה, לבחון אם היא פועלת באזור השיפוץ, לוודא את התאמת הפעולות שמבצעת החברה לשיפוץ שאתם מתכוונים לעשות, וכמו בכל עסק- מומלץ מאד לבדוק המלצות על כל חברה וחברה.