קטגוריות
טיפים כלכליים משק הישראלי נכסים והשקעות

בשורה לזוגות צעירים רוכשי דירה ראשונה

ב-5 במאי אמורים להתעדכן שיעורי מס הרכישה, ובין היתר יבקש האוצר להעלות גם את המס לרוכשים דירת יוקרה. המהלך צפוי להניב מיליארד שקל ב-2013 ו-2014

ב-5 במאי אמורים להתעדכן שיעורי מס הרכישה, זאת לאחר שבסוף 2010 החליטה הממשלה במסגרת מאבקיה במשקיעים ורצונה לתמוך בזוגות צעירים על הפחתת המס לרוכשי דירה ראשונה והעלאת שיעור המס על רוכשי דירה נוספת. הצעדים ההם, שהיו אמורים לפקוע כבר בתחילת 2013, נדחו עד חודש מאי בשל כינונה של הממשלה החדשה ופגרת הבחירות.

נכון להיום, רוכשי דירה ראשונה פטורים ממס עד סכום של 1.47 מיליון שקל והחל ממאי אמור לחול מס רכישה (בגובה 3.5% במקרה של דירה ראשונה ויחידה) החל מעסקה בגובה 1.24 מיליון שקל. שיעור מס הרכישה המקסימלי עומד כיום על כ-7% עבור רוכשי דירה להשקעה ב-3.26 מיליון שקל ומעלה. מ-6 במאי, אמור שיעור זה לרדת בחזרה ל-5% בלבד.

צעדים תומכי זוגות צעירים

כעת, לאחר שהתחוור שמחירי הדירות לא חדלים לעלות, הוחלט באוצר כי שיעורי מס הרכישה יעודכנו במסגרת צעדים תומכי "זוגות צעירים". במקביל להפחתת שיעור המס על דירה ראשונה, מתכוון האוצר לממן את המהלך ע"י העלאת מס הרכישה למשפרי דיור וכן לרוכשי דירות יוקרה, כך שהזנקת שיעורי מס הרכישה – שתרמו אשתקד לקופת המדינה 3.7 מיליארד שקל – יניבו מיליארד שקל נוספים.רוכשי דירה ראשונה

במקביל, באוצר ינסו שוב לבטל את הפטור הגורף ממס שבח בעת מכירת דירת מגורים אחת לארבע שנים. שר האוצר הקודם, יובל שטייניץ, הכריז בממשלה הקודמת על ביטול הפטור, ומאוחר יותר הוא התרכך ורק הרחיב את התקופה לקבלת הפטור מ-4 ל-8 שנים, אולם בסיכומו של דבר יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, התנגד נחרצות למהלך ומנע אותו. לפי הערכות באוצר, ביטול הפטור עשוי להניב כ-200 מיליון שקל בשנה הראשונה ובהבשלה מלאה (על פני שבע שנים) הוא יתרום לקופת המדינה עוד מיליארד שקל מדי שנה.
יש לחלק את את העייה ל2: מקרו=המדינה, מיקרו=האזרח.
המדינה\האזרח:
לא הייתה תקופה שלא שמענו שהמצב הכלכלי כאן מסוכן. כל שר כלכלי ש"רוצה לעשות סדר" טוען שקודמו אשם. (כתבה בגלובס)

בואו נבדוק:

דיור:ע"פ חוק בסיסי חייבת המדינה למצא פתרון דיור ראשון לכל אזרח בגיר.בינתיים: שטחים השייכים למדינה אינם מופשרים. לדוגמא: שטחי הקיבוצים.מדוע קיבוץ שתוקף החכירה הסתיים אינו משחרר את השטח?דוגמא: קיבוץ כמו גבעת ברנר, הנמצא בלב השפלה , בין בילו , יבנה, גדרה – השטח שם ענק, עליו ניתן לבנות עשרות אלפי יחידות דיור מוזלות, רוב השטח שייך למדינה…החמדנות הקיבוצית נלחמת על דבר שאינו שייך לה..לוביסטים מונעים הפעלת סנקציות כנגד הקיבוץ (שמזמן אינו קיבוץ).. האם שמענו במחאה את קול הקיבוצים : לא! מצבם כה טוב שכל חבר היום שווה לפחות 20 אזרחים רגילים, הרכוש המשוער לכל חבר : מיליונים רבים. כבר 60 שנה , קיבוצים אלה אינם קיבוצי גבול אלא מרכז הארץ!!!

בנוסף: במדינה, כל בניות שנות ה50 יכולות בהוראה מקומית, עיריות, תוך 30 חודש להבנות מחדש ע"י חוק שכבר אושר: תמ"א 38.2, המאפשר על כל דירה קיימת להוסיף עוד 3. אין כאן הפשרת שטח, אין כאן השתתפות בעל הדירה, אין כאן תוספת שטחי בנייה: בקיים! רווח לכל צד! מי מעכב? עיריות. מדוע?לוביסטים בעיריות לטובת קבלנים לתמ"א 38 רגיל – כאן רק הקבלן מרוויח ובגדול!!
רק ב2 הפתרונות הנ"הל, כל, אבל כל פתרונות הדיור יפתרו. המדינה תאפשר לכל זוג צעיר השכרה במחיר סביר (תנאי לקבלנים) לתקופה מוגבלת עד שכל אזרח\זוג יתארגן.

האזרח:

כמו 89, יפסיק עם הבכי,חייב להתפשר בתחילת דרכו, כן לגור 30 דקות מת"א (אשדוד, אשקלון, יבנה, קירית גת…). יקבל תנאים טובים יותר, קלים יותר בתחילת דרכו.
לא יתכן, שבכייני המחאה, אינם מתפשרים בכלום. רובם חיים מעל "ריקי כהן", רובם לא מוותרים על השכרה מטורפת של 6000 ש"ח – בת"א,רובם בעלי השכלה ויכולת השתכרות אך רוצים להיות IN ואינם מוותרים על הנוחיות!!! אין אמת במצבם..
המדינה: חייבת אבל לעומק לעשות בדק בית. לא יתכן, ללא שקיפות, ששומעים על מתעשרים הקרובים לשלטון. ראה צרפת , כל שר, ח"כ חייב להוציא לשקיפות את מצבו הכלכלי. לא יתכן (אין זה אישי), ששומעים על שר לשעבר, פואד, הרוכש פנטאוז ב9 מיליון שקל – אם כך הונו הרבה יותר גבוה!! איך? האם ירושה, האם הכנסה אישית?? משהו דפוק כאן!! זאת דוגמא אחת, אך איפה שתסתובב תראה את ה"לא הגיוני" אצל בעלי תפקיד… אלה קובעים את מה שתשלם!

עיריות: כולן היום קבלנים המפעילים קבלני משנה. אין תפקיד בעיריה שאינו במקביל, מפעיל קבלן משנה. כלאמר על כל תפקיד, האזרח משלם לפחות 2 (חוץ מהמשניים).

מונופולים: בכל העולם, ישנו כוח לשלטון, למרות הסכמים מפוקפקים, להלאים ולמחוק הסכמים לא הגיוניים. גם החוק מאפשר זאת. שערוריה של עובדי הנמל, חברת חשמל, המצילים הותיקים, חברת מקורות, עובדי עיריה… לא לפחד להפעיל כוח כנגדם. הציבור יהיה בעד!!
מה האוצר עשה עד היום? כסף קל: העלאת מחיר הדלק, העלאת מחיר סיגריות(שדווקא הצורכים הם המסכנים שאינם יכולים להתחיל את החודש)…

המדינה חייבת לעזור לחצי מיליון בעלי עסקים קטנים – המס, ההוצאות העצומות.. לא מאפשרים אפילו חצי מהשכר הממוצע לחלקם.. להם אין פיצויים, אין ביטוח, אין השלמת הכנסה : יש: אם אין לך פעילות כלכלית – אתה פשוט לא אוכל!
במקביל לצעדים מיידיים, המדינה חייבת לעשות את הבדק ודחוף ולפעול לטווח הבינוני , להתחיל ללמוד מהגויים, אין זה בושה!!!

תגובה לכתבה בשורה לזוגות צעירים: האוצר מתכנן הפחתת מס על דירה ראשונה (וואלה)