קטגוריות
טיפים כלכליים טכנולוגיה וכסף מניות בבורסה שוק עולמי

המלצות לרוכשים באינטרנט

בהדס ארזים ממליצים על מניית eBay ומציינים כי "מגמת הרכישות המקוונות צפויה להמשיך לגדול". אחד היתרונות הגדולים שיש לאיביי, הוא החזקתה בפייפאל

חברת הקמעונאות המקוונת אי. ביי (51.91 +1.16%) נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-65 מיליארד דולר. החברה נכללת במדד נאסד"ק 100, וכיום היא אחת החברות המובילות בעולם למסחר מקוון, עם יותר מ-100 מיליון משתמשים פעילים ברחבי העולם.

החברה, שהוקמה בשנת 1995, מפעילה מעין "קניון וירטואלי" ומייצרת מקום מפגש בין קונים ומוכרים של מוצרים כמעט בכל התחומים, בדגש על הלבשה והנעלה, מוצרי חשמל וכדומה. ניתן למצוא באתר מוצרים חדשים לצד מוצרים משומשים.

בשנים האחרונות, לאור הצמיחה האדירה בפופולריות של הסמארטפונים והטאבלטים, חל מפנה משמעותי בדרך שבה אנו משתמשים באינטרנט. אם בעבר נהגנו לגלוש באינטרנט בעיקר דרך המחשב האישי, הרי היום אנו מגדילים את היקף השימוש בטאבלט ו/או בסמארטפון. מגמה זו משפיעה גם על הדרך שבה אנו קונים.

ראיה לכך ניתן למצוא בעונת החגים הנוכחית, אשר במהלכה נשברים שיאי השנים הקודמות. עד כה מציגות החנויות המקוונות בארה"ב גידול של כ-30% בהיקף הפדיון בהשוואה לשנה הקודמת.

אנו סבורים, שחברת איביי ממוצבת בדיוק במקום אשר נהנה מהשינוי בהרגלי הצריכה דרך האינטרנט, והיא פתחה את עונת החגים עם גידול של 57% במכירות. אחד היתרונות הגדולים שיש לאיביי, הוא החזקתה בפייפאל (PayPal) – חברה בבעלות מלאה, אשר מספקת שירותי תשלום מאובטחים דרך האינטרנט.

היתרון של פייפאל נעוץ בכך שגם אתרים אחרים בוחרים להשתמש בשירותיה, על מנת לאפשר לרוכשים לשלם עבור קניותיהם. מכיוון שכך, שורת הרווח של איביי גדלה גם כתוצאה מרכישות מקוונות שלא בוצעו ישירות באתר החברה.

להערכתנו, מגמת הרכישות המקוונות צפויה לגדול, לאור העלייה הצפויה בחדירת מכשירי טאבלט וסמארטפונים לשווקים המתעוררים. עובדה זו עתידה להיתרגם לצמיחה נוספת ברווחי איביי, ועל כן אנו ממליצים על המניה "תשואת יתר".

*** עמית כהן, מנהל תחום מניות חו"ל, הדס ארזים

מאת: גלובס