קטגוריות
משק הישראלי נכסים והשקעות

הבית שלכם נפגע מטיל, מה עושים?

עמוד ענן: הנזק למבנים עד כה – 30 מיליון שקל

יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים מעריך כי עד כה עומד היקף הנזק למבנים מנפילות רקטות בשטחים בנויים עד כה עומד על כ-30 מיליון שקל. "כל רקטה גורמת לנזק של מיליון שקל"

עד כה נגרם נזק למבנים בהיקף כ-30 מיליון שקל כתוצאה מנפילת הרקטות והלחימה בדרום", כך העריך היום ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, "מדובר על 26 רקטות שנפלו בשטח בנוי בלבד מתוך מאות שנורו לעבר ישראל. אנחנו בהתאחדות מעריכים כי כל רקטה שנופלת באזור בנוי גורמת לנזק של כמיליון שקל למבנים".

הבית שלכם נפגע מטיל, מה עושים?

סיב הוסיף כי הפגיעות הנפוצות הינם פגיעות של שבר זכוכיות, אלומיניום, נזקי טיח וצבע והסביר כי בעל דירה או בית שהנכס שלו נפגע צריך לפנות למס רכוש כדי שיוכל לקבל שומה על ההיקף הכספי של הנזק. "לאחר שמתקבלת השומה של מס רכוש יכול בעל הנכס לבחור בשני מסלולים לטיפול בנזק. דרך אחת היא לפעול מול החברות המשכנות שמבצעות את העבודה מתחילת עד סופה, והמסלול השני דרך קבלני שיפוצים פרטיים. אם יבחר בעל הנכס בקבלן שיפוצים פרטי שייבצע את התיקון עליו להגיש את החשבונית מאוחר יותר לאנשי מס רכוש". סיב מספר כי על פי ניסיון העבר במקרים מסוג זה, יקבל בעל הנכס את ההחזר הכספי תוך מספר שבועות.

סיב גם מרחיב לגבי העלות הממוצעת של התיקונים הנפוצים במקרה של פגיעת רקטה או נזק היקפי כתוצאה מנפילה סמוכה: "עלות החלפת זכוכית כפולה בלבד הינו בין 120 – 150 שקל למ"ר, עלות החלפת אלומיניום הינו בין 550 – 650 שקל למ"ר , עלות החלפת תריסים נעה בין 250 -350 שקל למ"ר. ראוי לציין שבשיפוצים גדולים לרוב יהיו תוספות בלתי צפויות , במקרים של תוספות בלתי צפויות יש להזמין שוב את השמאים של מס רכוש בכדאי שיאשרו את התוספות בעבודה".

www.walla.co.il